Una pràctica que em sembla de
qualitat…
Doncs
podem imaginar-nos que estem en una escola que es troba en un barri que no té
masses recursos. On acudeixen alumnes amb problemes familiars, econòmics,
socials... A més hi ha molta diversitat de famílies, d’altres països amb altres
religions.
És una
escola que sorgeixen molts conflictes entre els alumnes i les famílies. Doncs
podríem crear una bona pràctica per a fomentar la unió i el coneixement d’altres
cultures. Així cada família pot posar el seu gra de sorra, aprendre dels
altres, saber respetar-se, saber que lo diferent no és dolent.
Es
podrien fer tallers dos cops per setmana, per exemple, un taller de cuina, on
cada mes hi ha un taller de diferents països. No tan sols el que tenim a l’escola
sinó de tot el món. A més es podria fer participar a les famílies per a que un
cop al mes vinguin a l’escola i ens expliquin amb fotografies, menjars,
cançons, d’on vénen i com han viscut i com viuen ara. D’aquesta manera
compartiran experiències i segurament hi haurà més unió i respecte entre tots.
El
racó de la biblioteca, amb molts de contes, explicant histories de diferents
indrets que siguin captivadors.
Organitzar
alguna festa de les cultures com “una volta al nostre món”, on totes les
famílies tinguin l’oportunitat de poder conèixer-se.
Tot
això com ja he citat anteriorment s’ha de posar en consens amb tot l’equip
directiu, donar idees entre tots i començar a posar-ho en pràctica. Un cop ja s’ha
iniciat anar anotant les sensacions i les respostes per part de les famílies i
per part dels alumnes.
Una
bona pràctica es que desapareguin els malentesos i les confrontacions que
podien haver abans. Així almenys dins del centre que hi hagi un ambient de
respecte i estima.
© Totes les decisions han d’estar
en consens amb tot l’equip de professionals
© Centrar a l’alumne com a
protagonista del seu propi aprenentatge.
© Tenir una visió d’observació
cap a l’alumne i cap a un mateix.
© Respectar el ritme de cada
nen.
© Fomentar el respecte per a la
inclusió de totes les persones.
© Fer reunions amb l’equip per
valorar si s’està seguint el que estava acordat, i comentar les diferències.
© Seguir la línea metodològica
impartida al centre.
© Donar màxima llibertat a l’ infant
per a que actuï de la manera que ell creu convenient, deixant-los que ells
mateixos aprenguin.
© Treballar en un ambient
estimulant, creatiu i acollidor.
© Treballar el respecte cap a
un mateix i cap als companys, empatia.
© Participació per part de les
famílies.
© Pensar, reflexionar,
observar, imitar, simbolitzar, descobrir, comunicar-se.
No hay comentarios:
Publicar un comentario