miércoles, 11 de junio de 2014


Una pràctica que em sembla de qualitat…

Doncs podem imaginar-nos que estem en una escola que es troba en un barri que no té masses recursos. On acudeixen alumnes amb problemes familiars, econòmics, socials... A més hi ha molta diversitat de famílies, d’altres països amb altres religions.

És una escola que sorgeixen molts conflictes entre els alumnes i les famílies. Doncs podríem crear una bona pràctica per a fomentar la unió i el coneixement d’altres cultures. Així cada família pot posar el seu gra de sorra, aprendre dels altres, saber respetar-se, saber que lo diferent no és dolent.

Es podrien fer tallers dos cops per setmana, per exemple, un taller de cuina, on cada mes hi ha un taller de diferents països. No tan sols el que tenim a l’escola sinó de tot el món. A més es podria fer participar a les famílies per a que un cop al mes vinguin a l’escola i ens expliquin amb fotografies, menjars, cançons, d’on vénen i com han viscut i com viuen ara. D’aquesta manera compartiran experiències i segurament hi haurà més unió i respecte entre tots.

El racó de la biblioteca, amb molts de contes, explicant histories de diferents indrets que siguin captivadors.

Organitzar alguna festa de les cultures com “una volta al nostre món”, on totes les famílies tinguin l’oportunitat de poder conèixer-se.

Tot això com ja he citat anteriorment s’ha de posar en consens amb tot l’equip directiu, donar idees entre tots i començar a posar-ho en pràctica. Un cop ja s’ha iniciat anar anotant les sensacions i les respostes per part de les famílies i per part dels alumnes.

Una bona pràctica es que desapareguin els malentesos i les confrontacions que podien haver abans. Així almenys dins del centre que hi hagi un ambient de respecte  i estima.

©      Totes les decisions han d’estar en consens amb tot l’equip de professionals

©      Centrar a l’alumne com a protagonista del seu propi aprenentatge.

©      Tenir una visió d’observació cap a l’alumne i cap a un mateix.

©      Respectar el ritme de cada nen.

©      Fomentar el respecte per a la inclusió de totes les persones.

©      Fer reunions amb l’equip per valorar si s’està seguint el que estava acordat, i comentar les diferències.

©      Seguir la línea metodològica impartida al centre.

©      Donar màxima llibertat a l’ infant per a que actuï de la manera que ell creu convenient, deixant-los que ells mateixos aprenguin.

©      Treballar en un ambient estimulant, creatiu i acollidor.

©      Treballar el respecte cap a un mateix i cap als companys, empatia.

©      Participació per part de les famílies.

©      Pensar, reflexionar, observar, imitar, simbolitzar, descobrir, comunicar-se.

No hay comentarios:

Publicar un comentario