viernes, 13 de junio de 2014


Mòdul 3 RECURSOS TEÒRICS DEL QUE SIGNIFICA UNA BONA PRÀCTICA

Títol: “Una escola amb drets”

Títol: “Bones pràctiques en ensenyament”



Autor:  Unicef Comité Catalunya

Autor: Generalitat de Catalunya, Departament d’ensenyament.

Resum:

Després d’haver llegit el que significa per una altre pàgina i per aquesta última faré el resum de les dues. Però em centraré en la primera, ja que la segona pàgina és una explicació del que és d’una forma general. Així que recopilo informació i d’allí extrec la visió de la primera.

De fet la pàgina escollida de Unicef és molt interessant ja que recopila un seguit de bones pràctiques. On t’explica detalladament els objectius, la finalitat etc.. M’ha agradat moltíssim!

Vaig fer una entrada explicant el que era una Bona pràctica anteriorment en el meu blog.

Les bones pràctiques han de donar en general una resposta a alguna problemàtica prèvia que hi ha al centre i que s’ha de canviar i millorar. Aquest és el seu principal objectiu, en consens amb tot l’equip.

S’ha planificat, parlat, organitzat i finalment avaluat sempre d’un manera documentada.

La descripció de la pràctica escollida porta com a títol: “Els càrrecs com a element de participació en l’organització i funcionament de la classe.” La seva finalitat és que els nens superin les seves dificultats organitzatives, i així puguin incrementar el grau d’autonomia que necessiten.

El que es vol principalment és que a l’aula hi hagi un bon funcionament i que a més els infants tinguin una corresponsabilitat pròpia. Aquests càrrecs serien:

-          Responsables del grup de treball

-          Responsables de la taula.

-          Responsables de càrrecs del grup- classe.

-          Responsables de l’ordre i el funcionament dels serveis comuns.

-          Representants del grup en assemblea general.

Aquests càrrecs roten cada quinze dies. Cada càrrec té unes tasques determinades i concretes. A més en assemblea es canvien els càrrecs, per tant ho decideixen de manera democràtica. La mestra tindrà el paper de guia, dinamitza i condueix. El infants son els que tenen el paper de dinamitzar i ser responsables dels seus deures.

Els espais utilitzats son la pròpia aula i espais comuns del centre, és una manera d’educar amb valors.

Autors concretament d’aquesta pràctica: Magda Baqués, M. Cinta Margalet. D’una escola que es diu: Escola Pública Sant Miquel, Cornellà de Llobregat, Barcelona.

 Competències treballades: Reflexionar sobre les vegades que he treballar una bona pràctica i no m'havia adonat. Fer un recordatori d'aquestes.

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario