domingo, 15 de junio de 2014


Blog del tercer curs acabat... expliquem experiència...

Aquesta és potser la manera que més m’agrada d’acabar, mirant-me a mi mateixa i observar i reflexionar que he aprés, que he fet malament i en què podria millorar.

Tinc 30 anys, he estudiat durant tota la meva vida, sóc Productora, Realitzadora Audiovisual, TEI i ara estic en procés de treure’m la carrera de Magisteri. He de dir que m’agrada, si no fos per l’anglès i les pràctiques de quart, puc estar orgullosa de casi finalitzar els estudis treballant per sobreviure, fent doble treball de dia y de nit per a poder pagar-me els estudis els dos mesos d’estiu, on acabo baldada però tot sacrifici té la seva recompensa... tot i que una mica més tard que la resta. Per tant el meu resultat és positiu. Una vegada més he aconseguit el que m’he proposat, he anat de cul, com sempre no m’he sabut ajustar els temps com calen, i quasi em pilla el toro. Però bé, ja he acabat el blog...

Ara que he acabat, i quasi com ja he dit, m’agafen els temps, m’hagués agradat profunditzar en temes que eren voluntaris, que em cridaven l’atenció, però ja no dona temps... és una de les coses de les que m’he queixat...

Una pregunta oberta que fas és la següent: ¿Què canviaria de l’assignatura?

Jo el que canviaria serien les videoconferències, és un rotllo per que no tens tracte directe amb el mestre, hi ha varies opcions per a poder comunicar-te, i si, els seminaris estan molt bé, però el dia del seminari molta gent té dubtes, i sempre queda alguna cosa al tinter... tothom pregunta coses i el temps és el que hi ha i la mestra no pot multiplicar-se.

He de dir que el que m’ha costat força també és l’ idioma, sembla mentida que sóc catalana i el Mallorquí em costa molt d’entendre. Fa deu anys que visc a Eivissa, i si que al principi em va costar, però es que el Mallorquí té paraules que no tenen res a veure, i m’ha costat força moltes vegades entendre l’explicació, no vull ni pensar amb les meves companyes que no parlen ni el català.

Agraeixo molt a la mestra, de donar opcions per si no pots venir a classe, per què hi ha hagut tardes que no he pogut assistir i he pogut seguir el fil sense cap problema.

El tema del documental ha estat el que més m’ha agradat, posar en pràctica alguna activitat amb il·lusió és el millor que et pot passar, i a més si surt més o menys com esperaves, molt millor!  

Autoavaluació de les meves competències ara:

-          És autònom en l’aprenentatge:

1.1. Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l’hora de resoldre les

activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a

l’assignatura

1.2. Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació

professional

1.3. Accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia

formació

1.4. Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la

informació recollida tant de la teoria com de la pràctica.

 

-          Reflexiona sobre el seu propi procés d’aprenentatge: 

 

2.1. Identifica punts forts i punts febles quant a les seves capacitats i

competències professionals

2.2. Identifica les pròpies creences i concepcions; contrasta les creences

personals amb les pràctiques i activitats que observa al centre

2.3. Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa

2.4. Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d’aprenentatge

(formació rebuda, formació futura...)

2.6. Argumenta el que ha fet i per què

2.7. Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de millorar en la seva actuació professional

 

- Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil:

 

3.1. Es fa preguntes sobre el que ha observat quant al funcionament del

centre

3.2. Aporta reflexions en quant a l’organització del centre: distribució del

temps i de l’espai, dinàmiques de treball, coordinació entre professorat,

relació amb les famílies i amb el context proper; i contrasta aquestes

reflexions amb evidències. ( això ja ho faig dia a dia)

 

 

-  Analitza i reflexiona sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge:

 

4.2. Identifica bones pràctiques, les compara

4.3. Elabora hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d'un recull

d'informació.

 

5. Reflexiona sobre el procés de millora

 

5.1. Reflexiona sobre els trets diferencials entre bones pràctiques i projectes de millora

5.2. Justifica i contextualitza el projecte de millora a partir de l'anàlisi de

necessitats i de la identificació del problema.

5.3. Cerca informació en relació amb el projecte de millora.

 

 

 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario