Com la feina del documental em pot
ajudar a millorar les meves competències com a futur docent?
Evidentment,
qualsevol pràctica que es faci quan estàs estudiant serà positiva. Ja que et
toca provar la teoria que estàs aprenent. Llavors es quan succeeixen
inconvenients que no havies pensat, i que hauràs d’actuar al moment. Saber com
aconseguir “sortir del pas” et fa crear noves tàctiques que d’una manera futura
aconseguiràs utilitzar. Pot ser, que no serveixin en altres ocasions però per
això l’aprenentatge és una cosa que no acaba mai.
La
nostra idea que vaig fer juntament amb Clara Tur ens va semblar perfecte,
treballar la fruita en l’època en què ens trobem, on hi ha una gran diversitat
de fruites i sabors nous que desconeixen era genial.
Vam
parlar amb la mestra de la guarderia “Es Jardí” i ens va dir que el dia que
tocava fruita ( els dimecres) els nens tenien molta curiositat per les noves
fruites. Ella té un grup de 2-3 anys, el moment en que ja tenen la suficient
consciència com per identificar què els agrada i què els interessa. Així que fer
un projecte amb fruites ens va semblar captivador.
EL
NOSTRE PROJECTE “ LES FRUITES I ELS
SENTITS” - ESBORRANY
-
Assemblea amb els infants per saber quines fruites coneixen,
quines agraden...
-
Fomentar sortida amb les famílies per anar al mercat i
comprar fruita per experimentar.
-
Fer un mercat amb les fruites que han portat els infants.
-
Creació del mercat pintant el mural tots junts.
-
Observar, conèixer i tocar les diferents fruites.
-
Fer “pintxitos” de fruites i després menjar-les.
-
Fer un mural utilitzant les fruites com a eina, pintar amb
les fruites, estampació.
-
Entrevista a la mestra.
La
fortuna que hem tingut alhora de fer el documental és que jo treballo en
aquella guarderia, per tant els nens actuaven de manera natural, ja que ja hem
coneixen, i van ser molt espontanis. Com a reflexió de millora cap a mi he de
dir, que com sempre, sorgeixen situacions que no hi comptaves i que has d’anar
canviant el que tenies pensat. Tot i que ho teníem força estudiat, moltes
vegades, per no dir gairebé totes, no surt com esperaves. El resultat del
nostre documental ha estat molt positiu. Com a negatiu dir que no es fàcil
adaptar els temps amb els infants. Ja que teníem planejat fer-ho en dos
sessions i hem hagut de fer-ho amb alguna més, ja que els nens estaven cansats,
o no era el dia per a fer aquella activitat. I quan passen aquestes coses,
només et queda la paciència pròpia, i el companyerisme amb la teva “colega” d’equip,
ja que ella també tenia planejat altres activitats i ha d’acabar acomplant-se
als teus horaris per què és un treball que s’ha de presentar, i la Universitat
no espera. A més haver d’organitzar-te amb la teva companya de classe, que
també treballa i demanar actualment lliure per a fer un treball moltes vegades
no és factible. És a dir, que les ganes de fer no ens falten, però la vida d’avui
en dia impedeix ser una treballadora alhora que una estudiant...
Tot
el que es faci ara i més endavant, com a futura mestra serà per millorar, i
evidentment millorar les competències. Cercar informació, comparar formes de
treballar, contrastar opinions amb altres persones que treballen en l’educació
sempre serà positiu i et farà créixer i aprendre, per tant no hi ha res millor
que fer aquestes coses.
Per
mi tot i que em queixo constantment del temps, crec que ha estat molt bona idea
fer un documental, primer pel que he nombrat anteriorment, i després per què em
sembla una manera d’aprendre molt més bona que el que t’ensenyen els llibres,
gràcies mestra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario