Conferència
ALBERT
Ens va donar una
conferència, l’ Albert, un mestre d’educació Infantil que actualment treballa
com a cap d’estudis en un centre.
El que volia que
entenguéssim principalment de la xerrada era, que no sempre surten les coses
com a un li agradaria. Però que per molt que no surtin, no s’ha de deixar mai
de seguir lluitant. Es per això la
importància de que sorgeixin canvis, que possibilitin millores.
Ens va explicar la seva
pròpia experiència, ell treballant de mestre no es sentia satisfet, per que no
succeïen les coses com ell volia i era necessari. Llavors el fet de ser cap d’estudis potser lo
obria més camins per aconseguir coses segons les circumstancies.
Ell estava en una escola
on no només estava ell desmotivat, sinó que la resta de mestres que compartien
dia a dia amb ell també. Una curiositat va ser que els pares per exemple no
entraven a l’escola...
Temes tractats per l’Albert
-
La
inclusió: Segons l’Albert l’ inclusió és la millor
eina per lluitar contra la desmotivació de la que es respirava a l’escola. Es
fonamental per a que hi hagi un bon funcionament, i per la canalla
principalment, ja que tots han de disposar de les mateixes situacions i
oportunitats d’aprenentatge.
-
Aprenentatge
cooperatiu: A la seva escola es treballa per aquest
tipus d’aprenentatge, basats en tres àmbits:
La cohesió
Aprendre per a cooperar
Cooperar per aprendre
Exemples: Es treballen
activitats com la de 1, 2, 3 on els infants fan una activitat primer de forma
individual, després aquesta mateixa tasca es fa per parelles, per tant de
manera compartida. I per acabar s’agrupen en quatre , així aprenen a treballar
de diferents formes, aprenen a escoltar opinions diverses dels companys,
comparteixen coneixements...
Una de les activitats que
va explicar i que em va agradar força, i que no havia escoltat mai, va ser la
de “ amics especials” on cada setmana tens un amic al teu costat, on hauran de
seure i fer activitats de manera conjunta.
L’activitat que sí que
vaig conèixer i que a la nostra escola de Barcelona també impartíem era la de “aules
germanes”, en el nostre cas es ajuntaven classes de P-3 amb els de P-4 i fèiem
racons tots barrejats. Era increïble com observaves que els grossos ajudaven
als més petits.
Ara en aquests centre la
cosa ha canviat i les famílies formen part d’aquest procés d’aprenentatge dels
seus propis fills, es realitzen reunions per a tractar temes concrets, així ho
poden treballar també ells des de casa. És a dir, es treballa de forma conjunta
també amb les famílies, com un gran equip tot plegat.
Aquesta manera de
treballar es perfecte, ja que tots els que estem amb els infants dia a dia fa
que ells aprenguin, la veritat que aquesta escola és un exemple i que moltes
haurien de seguir. Per mi seria, per no dir la millor metodologia que s’ha d’utilitzar
amb els nostres petits.
Un cop ja he explicat la
conferència viscuda de l’Albert vull extreure els indicadors de BONES
PRÀCTIQUES:
◊
Escolta i mirada activa
cap a l’alumnat.
◊
Atenció a la diversitat.
◊
Alumne com a protagonista
del seu propi aprenentatge.
◊
Implicació i compromís
educatiu.
◊
Escola oberta a l’entorn
◊
Treball cooperatiu dels
mestres.
◊
Treball cooperatiu amb les
famílies.
◊
Metodologies actives i
individualitzades, socioconstructives.
◊
Temps i espais per a la
reflexió.
◊
Planificació, desenvolupament
i autoavaluació permanent en la pràctica educativa.
◊
Fomentar la motivació de l’alumnat.
◊
Agrupaments i horaris
flexibles.
◊
Treball cooperatiu amb l’alumnat.
◊
Resolució de conflictes
mitjançant el diàleg i la reflexió.
◊
Pràctica educativa
democràtica.
Competències treballades:
-
M’ha fet reflexionar sobre
el meu treball, moltes vegades el que t’agradaria no succeeix, és com si
escoltar-lo m’hagués omplert amb una injecció de positivitat i d’aire fresc,
net i nou.
-
He comparat els indicadors
per identificar els ítems de les bones pràctiques i he pogut comprovar que
gairebé les compleix totes, per tant vol dir que fan molt bona feina.
No hay comentarios:
Publicar un comentario