domingo, 15 de junio de 2014


Conferència ALBERT

Ens va donar una conferència, l’ Albert, un mestre d’educació Infantil que actualment treballa com a cap d’estudis en un centre.

El que volia que entenguéssim principalment de la xerrada era, que no sempre surten les coses com a un li agradaria. Però que per molt que no surtin, no s’ha de deixar mai de seguir lluitant.  Es per això la importància de que sorgeixin canvis, que possibilitin millores.

Ens va explicar la seva pròpia experiència, ell treballant de mestre no es sentia satisfet, per que no succeïen les coses com ell volia i era necessari.  Llavors el fet de ser cap d’estudis potser lo obria més camins per aconseguir coses segons les circumstancies.

Ell estava en una escola on no només estava ell desmotivat, sinó que la resta de mestres que compartien dia a dia amb ell també. Una curiositat va ser que els pares per exemple no entraven a l’escola...

Temes tractats per l’Albert                                                                

-      La inclusió: Segons l’Albert l’ inclusió és la millor eina per lluitar contra la desmotivació de la que es respirava a l’escola. Es fonamental per a que hi hagi un bon funcionament, i per la canalla principalment, ja que tots han de disposar de les mateixes situacions i oportunitats d’aprenentatge.

-      Aprenentatge cooperatiu: A la seva escola es treballa per aquest tipus d’aprenentatge, basats en tres àmbits:

*      La cohesió

*      Aprendre per a cooperar

*      Cooperar per aprendre

Exemples:   Es treballen activitats com la de 1, 2, 3 on els infants fan una activitat primer de forma individual, després aquesta mateixa tasca es fa per parelles, per tant de manera compartida. I per acabar s’agrupen en quatre , així aprenen a treballar de diferents formes, aprenen a escoltar opinions diverses dels companys, comparteixen coneixements...

Una de les activitats que va explicar i que em va agradar força, i que no havia escoltat mai, va ser la de “ amics especials” on cada setmana tens un amic al teu costat, on hauran de seure i fer activitats de manera conjunta.

L’activitat que sí que vaig conèixer i que a la nostra escola de Barcelona també impartíem era la de “aules germanes”, en el nostre cas es ajuntaven classes de P-3 amb els de P-4 i fèiem racons tots barrejats. Era increïble com observaves que els grossos ajudaven als més petits.

Ara en aquests centre la cosa ha canviat i les famílies formen part d’aquest procés d’aprenentatge dels seus propis fills, es realitzen reunions per a tractar temes concrets, així ho poden treballar també ells des de casa. És a dir, es treballa de forma conjunta també amb les famílies, com un gran equip tot plegat.

Aquesta manera de treballar es perfecte, ja que tots els que estem amb els infants dia a dia fa que ells aprenguin, la veritat que aquesta escola és un exemple i que moltes haurien de seguir. Per mi seria, per no dir la millor metodologia que s’ha d’utilitzar amb els nostres petits.

Un cop ja he explicat la conferència viscuda de l’Albert vull extreure els indicadors de BONES PRÀCTIQUES:

    Escolta i mirada activa cap a l’alumnat.

    Atenció a la diversitat.

    Alumne com a protagonista del seu propi aprenentatge.

    Implicació i compromís educatiu.

    Escola oberta a l’entorn

    Treball cooperatiu dels mestres.

    Treball cooperatiu amb les famílies.

    Metodologies actives i individualitzades, socioconstructives.

    Temps i espais per a la reflexió.

    Planificació, desenvolupament i autoavaluació permanent en la pràctica educativa.

    Fomentar la motivació de l’alumnat.

    Agrupaments i horaris flexibles.

    Treball cooperatiu amb l’alumnat.

    Resolució de conflictes mitjançant el diàleg i la reflexió.

    Pràctica educativa democràtica.

Competències treballades:

-      M’ha fet reflexionar sobre el meu treball, moltes vegades el que t’agradaria no succeeix, és com si escoltar-lo m’hagués omplert amb una injecció de positivitat i d’aire fresc, net i nou.

-      He comparat els indicadors per identificar els ítems de les bones pràctiques i he pogut comprovar que gairebé les compleix totes, per tant vol dir que fan molt bona feina.

No hay comentarios:

Publicar un comentario