viernes, 13 de junio de 2014


SEGON SEMINARI 8 ABRIL :

Com treballo fins les 18:30 arribo als seminaris una mica perduda, ja que demano poder marxar una mica abans, i quan he arribat ja està força començat. Aquell dia recordo que ens van ficar un número a cadascuna. La mestra ens va donar articles i recursos teòrics per a que nosaltres mateixes de manera individual poguéssim extreure indicadors de bona pràctica. Cadascuna tenia un número i es llegia el seu article. Un cop ja tenia cadascuna els seus indicadors ens havíem d’ajuntar en grup amb persones que tinguessin la mateixa numeració que tu, es a dir del número 1, 2 i 3. Llavors entre nosaltres havíem de fer una posada en comú sobre les nostres conclusions i el perquè escollíem aquells indicadors. Un cop ho hem parlat entre nosaltres es decidia en consens quins serien els nostres indicadors de bona pràctica de manera conjunta. Ja es tenia una nova llista.

Ens tornaven a ajuntar però d’una altre manera, ara havien de ser persones que tinguessin diferents numeracions, les del 1, 2 i 3.

Així va quedar la nostra:

-          Atenció, diversitat; presencia participació i progrés.

-          Formació continuada i innovació en base a una pràctica reflexiva.

-          Autoavaluació i avaluació formativa ( continua durant tot el procés)

-          Currículum obert, flexible i com a punt de partida.

-          Ensenyança- aprenentatge centrada en l’alumne.

-          Escola oberta a l’entorn.

-          Agrupaments flexibles i reduïts

-          Temps i espais dedicats a la reflexió.

-          Temps i espai per desenvolupar l’autonomia dels Infants.

-          Treball en equip entre tota la comunitat educativa.

-          Desenvolupar la creativitat.

-          Centre adaptable als diferents contextos i situacions

-          Escolta activa i mirada activa.

-          Resolució de conflictes mitjançant el diàleg i la reflexió.

-          Compromís ètic, moral i polític del docent.

-          Aprenentatge significatiu partint dels interessos i motivacions dels infants.

-          Planificació i programació coherents amb concreció curricular del centre.

-          Activitats i propostes amb objectius clars.

-          Establir vincles afectius estables i positius.

 
La veritat que va ser una pràctica força interessant, i crec que ens va anar molt bé pe a reflexionar i participar entre totes.

Ara que la miro una altre vegada hauria sumat:

-          Inclusió completa, lluitar contra la exclusió escolar.

-          Educar com a drets de tots.

-          Participació de les famílies, implicació activa per part d’aquestes.

-          Pràctiques educatives inclusives.

-          Organització i planificació de tota la bona pràctica, documentada.


Competència treballada: Gràcies a aquesta pràctica que he fet al seminari, m'ha quedat del tot clar que son els indicadors de bones pràctiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario