SEGON SEMINARI 8 ABRIL :
Com treballo
fins les 18:30 arribo als seminaris una mica perduda, ja que demano poder
marxar una mica abans, i quan he arribat ja està força començat. Aquell dia
recordo que ens van ficar un número a cadascuna. La mestra ens va donar
articles i recursos teòrics per a que nosaltres mateixes de manera individual poguéssim
extreure indicadors de bona pràctica. Cadascuna tenia un número i es llegia el
seu article. Un cop ja tenia cadascuna els seus indicadors ens havíem d’ajuntar
en grup amb persones que tinguessin la mateixa numeració que tu, es a dir del
número 1, 2 i 3. Llavors entre nosaltres havíem de fer una posada en comú sobre
les nostres conclusions i el perquè escollíem aquells indicadors. Un cop ho hem
parlat entre nosaltres es decidia en consens quins serien els nostres
indicadors de bona pràctica de manera conjunta. Ja es tenia una nova llista.
Ens tornaven a ajuntar
però d’una altre manera, ara havien de ser persones que tinguessin diferents
numeracions, les del 1, 2 i 3.
Així va quedar
la nostra:
-
Atenció,
diversitat; presencia participació i progrés.
-
Formació
continuada i innovació en base a una pràctica reflexiva.
-
Autoavaluació i
avaluació formativa ( continua durant tot el procés)
-
Currículum
obert, flexible i com a punt de partida.
-
Ensenyança-
aprenentatge centrada en l’alumne.
-
Escola oberta a
l’entorn.
-
Agrupaments
flexibles i reduïts
-
Temps i espais
dedicats a la reflexió.
-
Temps i espai
per desenvolupar l’autonomia dels Infants.
-
Treball en
equip entre tota la comunitat educativa.
-
Desenvolupar la
creativitat.
-
Centre
adaptable als diferents contextos i situacions
-
Escolta activa
i mirada activa.
- Resolució de conflictes mitjançant el diàleg i la reflexió.
- Compromís ètic, moral i polític del docent.
- Aprenentatge significatiu partint dels interessos i motivacions dels infants.
- Planificació i programació coherents amb concreció curricular del centre.
- Activitats i propostes amb objectius clars.
- Establir vincles afectius estables i positius.
La
veritat que va ser una pràctica força interessant, i crec que ens va anar molt
bé pe a reflexionar i participar entre totes. - Resolució de conflictes mitjançant el diàleg i la reflexió.
- Compromís ètic, moral i polític del docent.
- Aprenentatge significatiu partint dels interessos i motivacions dels infants.
- Planificació i programació coherents amb concreció curricular del centre.
- Activitats i propostes amb objectius clars.
- Establir vincles afectius estables i positius.
Ara
que la miro una altre vegada hauria sumat:
-
Inclusió
completa, lluitar contra la exclusió escolar.
-
Educar com a
drets de tots.
-
Participació de
les famílies, implicació activa per part d’aquestes.
-
Pràctiques
educatives inclusives.
-
Organització i
planificació de tota la bona pràctica, documentada.
Competència treballada: Gràcies a aquesta pràctica que he fet al seminari, m'ha quedat del tot clar que son els indicadors de bones pràctiques.
Competència treballada: Gràcies a aquesta pràctica que he fet al seminari, m'ha quedat del tot clar que son els indicadors de bones pràctiques.
No hay comentarios:
Publicar un comentario